BLOG DUKE AMIENE REV

Jumaat, Oktober 26, 2007

Sinaganaga Dan Kucing Gemuk

Aku berasa hak asasi sebagai seorang blogger telah dirampas! Tidak bermakna membayar yuran akses internet, jika tidak dapat melayari blogspot.com. Aku tidak dapat mengubahsuai rekaan laman blog aku. Aku juga tidak dapat memasukkan gambar ke dalam blog ini.

Oh, ya. Budak yang hilang tempoh hari telah ditemui semula. Kali ini selamat. Aku berasa lega. Sebenarnya aku berasa risau tidak dapat memasukkan poster budak hilang itu di dalam blog ini. Ini adalah perasaan yang berkaitan dengan tanggungjawab sosial. Aku berasa marah dengan pihak pengurusan internet kerana menghalang banyak fungsi untuk dilakukan dalam Blogger. Namun apa boleh buat. Dan, bunyi mercun itu lagi! Lagi lagi bunyi mercun!

Aku tertarik melihat kucing gemuk yang berwarna biru dalam karya Faisal Tehrani. Kucing itu adalah hasil ciptaan Sinaganaga. Kucing itu berwarna biru, barangkali kerana telah mengalami proses mewarnakan rambut atau hair dye yang aku tidak pernah cuba ambil tahu.

Aku juga ada merakamkan beberapa keping gambar digital menerusi Samsung SGH X700. Gambar sesumpah yang aku temui berminggu-minggu lepas. Sesumpah ini sungguh unik kerana dia cuba menyamar sebagai simen longkang. Aku telah berjaya merakamkan gambarnya dari jarak yang dekat. Sayang sekali, kerana banyak fungsi blogger ang telah disekat, aku tidak dapat berkongsi gambar tersebut di sini.

Seperti Sinaganaga yang berbangga dengan lukisan kucingnya sehingga banyak entrinya adalah mengenai kucing, aku juga berbangga dengan sesumpah yang kupanggil sebagai Pokko Biru itu. Kenapa Pokko Biru? Sebab aku menyedari sesumpah itu berasa takut dan pucat, kerana aku telah mengenalpasti identitinya sebaga penyamar. Dia bukan simen yang benar, tetapi penyamar. Kerana itu dahinya berwarna biru. Barangkali dia pucat!