BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, Ogos 25, 2007

Uzumaki Kushina - Asal Usul Nama Naruto

Gambar di atas menunjukkan wajah sebenar Uzumaki Kushina yang juga merupakan ibu kandung Naruto. Suatu hari, Jiraiya mengunjungi keluarga Namikaze Minato. Ketika itu Naruto masih baru dilahirkan dan belum bernama.

Nama Naruto ini dicetuskan oleh Jiraiya. Jiraiya secara tidak sengaja telah terfikirkan nama tersebut semasa singgah di sebuah gerai ramen. Dengan tidak disangka-sangka, Minato dan Uzumaki Kushina menyetujui nama tersebut.

Kushina dan Minato berharap Naruto akan menjadi seorang ninja yang hebat dan berjasa. Kata-kata ini disampaikan secara langsung kepada Jiraiya. Hubungan erat antara keluarga Minato dengan Jiraiya membuktikan hubungan erat antara Jiraiya dengan Naruto.



Dahulu, Jiraiya pernah diberitahu mengenai ramalan masa depan oleh Moyang Kodok. Moyang Kodok memberitahu, Jiraiya akan bertemu dengan seorang pelajar yang sangat kuat dan akan mengubah dunia ninja sepenuhnya. Pelajar yang dikenali sebagai "Anak Terpilih" atau "Destinated Child". Ketika itu Jiraiya menganggap anak itu ialah Pain, tetapi dia tersilap.

Anak terpilih itu sebenarnya adalah Uzumaki Naruto. Ninja yang akan mengubah dunia ninja ke satu era yang lain.