BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, Ogos 25, 2007

Kematian Uchiha Itachi di tangan Uchiha Sasuke - Bagaimana Itachi Boleh Mati Dibunuh?

Rahsia Itachi - Uchiha Itachi adalah seorang abang yang baik

Uchiha Sasuke sebelum ini ditipu dengan Genjutsu berupa kumpulan gagak oleh abangnya Uchiha Itachi, telah mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengelakkan dirinya daripada ditipu sekali lagi. Kali ini, Uchiha Sasuke juga menggunakan Genjutsu berupa ular, lalu berjaya memperdayakan Itachi.

Ketika Itachi sedang duduk di atas sebuah kerusi sambil memerhatikan bayang-bayangnya dibunuh oleh Sasuke (yang sebenarnya bayang-bayang Sasuke), Sasuke menikam Itachi dari belakang kerusi, terus menembusi dadanya.

Itachi tewas kerana memandang rendah terhadap adiknya, Sasuke, atau, Itachi benar-benar mahu dibunuh? Di sinilah tersembunyinya suatu rahsia yang akan dibongkarkan kemudian.



Itachi Mewariskan Jurus Matanya kepada Sasuke

Baiklah, seperti yang dijanjikan, maka kini, tibalah masanya untuk membongkar rahsia sebenar Itachi.

Semasa pertarungan Itachi dengan Sasuke, Orochimaru yang telah dikunci rohnya ke dalam jasad Sasuke telah terlepas. Hal ini terjadi kerana cakra yang digunakan oleh Sasuke untuk memerangkap roh Orochimaru telah terlepas. Orochimaru walau bagaimanapun tewas dengan mudah di tangan Itachi menerusi jurus Sosano.

Itachi juga telah kehabisan tenaga dalam pertarungan ini. Lalu, sebelum dia berangkat ke alam baka, dia telah mewariskan jurus-jurus matanya kepada Sasuke menerusi sentuhan jarinya ke dahi Sasuke. Uchiha Itachi berbuat demikian untuk melindungi Sasuke daripada Uchiha Madara, bajingan yang sebenar.

Uchiha Sasuke sebelum ini telah cuba melindungi sekalian shinobi dengan menjadikan dirinya sebagai mangsa fitnah. Semua orang menyangka bahawa Itachilah yang paling jahat dan paling zalim kerana telah membunuh semua orang di dalam puak Uchiha. Sasuke yang terselamat, telah diminta Itachi supaya berusaha untuk menjadi kuat dengan menjadikan dirinya sebagai sasaran.

Nampaknya Itachi sangat perahsia orangnya, angkara pertemuannya dengan Uchiha Madara. Madara telah melarikan Sasuke dan jasad Itachi ke suatu tempat yang gelap lagi rahsia. Di sinilah, Madara cuba mendedahkan rahsia Sasuke.

Tanpa disedari, Sasuke telah menggunakan kuasa Amateresu, yang mampu menzahirkan api hitam yang sangat berbahaya. Sasuke kini tersedar, bahawa Uchiha Itachi, iaitu abang kandungnya yang sangat didendaminya sebelum ini adalah wira yang sebenar.