BLOG DUKE AMIENE REV

Rabu, Ogos 22, 2007

Aku Menemui Tapak Kaki Big Foot

Pada 20 Ogos 2007, sebelas hari sebelum ulang tahun kemerdekaan yang ke separuh abad, aku berjaya merakam gambar tapak kaki seekor BigFoot. Disebabkan gangguan internet kerana hujan ribut, aku cuma dapat merakamkan penemuan ini menerusi blog ini selepas tujuh puluh dua jam yang berikutnya.

Tapak kaki BigFoot ini disimpan di dalam sebuah peti besi. Ukuran saiznya sekitar dua kali ganda lebih besar berbanding manusia biasa. Berdasarkan fakta ini, dianggarkan ketinggian BigFoot ini adalah sekitar 2 meter.

Pada pagi ini, aku sempat meluangkan masa menonton filem berjudul The Pursuit of Happyness. Perkataan 'happyness' itu sengaja disalah eja.

Christopher Gardner, yang dilakonkan oleh Will Smith, adalah watak yang menarik. Dia bergelut dalam kehidupan yang serba mencabar, sering melakukan kesilapan, namun pada akhirnya dia menemui rentak kejayaan. Semasa kesibukan untuk merebut jawatan di sebuah pusat broker saham, beliau melalui pelbagai kesulitan. Namun beliau tidak mengabaikan tanggungjawabnya sebagai seorang ayah, terus memburu kejayaan.

Sebuah cerita yang menarik. Aku dengan ini meletakkan cerita ini dalam senarai cerita kegemaran aku. Cerita ini mempunyai unsur inspirasi dan motivasi.

Barangkali aku suatu hari nanti akan menemui jejak langkah kejayaan, yang semestinya bukan jejak seekor BigFoot.