BLOG DUKE AMIENE REV

Sabtu, Mac 31, 2007

MISSING BOY - BUDAK HILANG SEJAK 31 MAC 2007 - MUHAMMAD NAZRIN SHAMSUL GHAZALI


Those of you who frequent the bloggerhood would probably have already heard about this. Muhammad Nazrin (aged 5, pictured on the left), known also as Yin, went missing from the Sogo mall in Kuala Lumpur, 31 MAC 2007.

CCTV footage has revealed that the little boy left the shopping mall.

If anyone spots the child, kindly alert the police immediately, after of course making sure the little one's been secured. You can also call the boy's father, Shamsul Ghazali Shamsuddin, at (012) 509-0451.

Sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai Muhammad Nazrin boleh menghubungi Shamsul Ghazali atau isterinya, di talian 012-374 9647 atau 012-509 0451 atau terus hubungi Balai Polis berdekatan.

Muhammad Nazrin dilaporkan hilang lebih kurang pukul 2 petang 31 Mac lepas ketika mengikut ibu bapanya membeli-belah di kompleks beli-belah Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman, di sini.

Rakaman CCTV selama 17 minit menunjukkan kanak-kanak itu menaiki eskalator dan berjalan keluar menghala ke Jalan Raja Laut seorang diri pada pukul 2.45 petang, kira-kira 15 minit selepas bapanya membuat pengumuman kehilangannya di pusat membeli belah itu.

Nor Amizah berkata, suaminya turut menerima empat panggilan mengenai penemuan Yin yang dikatakan berada di tempat berasingan sekitar Petaling Jaya (PJ), Gombak, Kedah dan Kelantan.

“Pemanggil pertama kata Yin berada di Tumpat, Kelantan, pemanggil kedua kata di Seksyen 14 PJ, yang ketiga kata di Kedah dalam perjalanan ke Kuala Lumpur dan yang terakhir kata dia berada di rumah pangsa di Gombak,” katanya.

Ibu Yin, Nor Amizah Ahmad, berkata suaminya menerima panggilan itu daripada seorang perempuan yang mendakwa dari Tumpat memaklumkan bahawa Yin ada bersama-sama empat lelaki di sana dan akan dibawa ke Myanmar.