BLOG DUKE AMIENE REV

Selasa, Disember 12, 2006

Melayu Boleh atau Boleh Melayu

Kata kunci atau keyword “Melayu Boleh” atau “melayuboleh” adalah merupakan antara kata carian tertinggi di malaysia. Fenomena ini adalah disebabkan kemunculan sebuah laman web lucah yang bermotokan Melayu Boleh yang memaparkan imej dan video lucah orang Melayu. Kemunculan laman web tersebut adalah merupakan antara laman web terawal yang memaparkan gambar gambar lucah penduduk tempatan terutama orang Melayu.

Berikut adalah kata kunci atau keyword yang sinonim dengan carian Melayu boleh : web melayu boleh, gambar melayu boleh lucah bogel, cerita lucah melayu boleh, sex melayu boleh, web seks melayu boleh, cerita melayu boleh lucah bogel, babyrina boleh melayu web, anak melayu boleh, perempuan melayu boleh, dan skandal melayu boleh.

Hasil carian adalah berdasarkan peralatan yang dikenali sebagai Adwords & Keywords tools. Boleh dikatakan hampir hampir 99% adalah hasil carian yang bermotifkan porno.

Namun kini, kata carian melayu boleh telah didominasi oleh blogger-blogger malaysia. Namun isi kandungan laman web mereka tidak sedikitpun berunsurkan kelucahan. Ini adalah disebabkan oleh satu cabaran yg telah diperkenalkan oleh sebuah forum iaitu wangcyber.com . cabaran tersebut adalah untuk melihat mana-mana ahli laman web tersebut yang berjaya menduduki tempat pertama dalam enjin carian google.com dan yahoo.com bagi keyword "melayu boleh" atau "melayuboleh" . Kini hampir 30 hingga 50 hasil carian di google.com bagi kata kunci melayu boleh telah didominasi oleh ahli forum wangcyber.com

Ini merupakan satu langkah pencegahan yang baik untuk mengurangkan dominasi laman-laman web lucah tempatan yang sehingga ke hari ini masih menggunakan moto melayu boleh dengan niat yang salah.