BLOG DUKE AMIENE REV

Khamis, April 19, 2007

Catatan Seorang Pesakit Aneroksia 5

Ini e-mel kelimanya. Kali ini aku tidak mahu berbicara panjang tentang apa yang ditulisnya kepadaku. E-melnya kali ini sukar digambarkan. Apakah kehendak sebenarnya?


"Semua ikan emas tidak ada lagi. Tiba-tiba aku rasa sangat sunyi. Aku tidak memiliki apa-apa lagi. Aku tidak ada teman buat berbicara."


Aku cuba sedaya upaya aku untuk memperindahkan lagi bahasanya. Bahasa SMS adalah bahasa yang teruk. Jarang aku melayan orang yang menghantar kiriman e-mel sebegini kepadaku. Apatah lagi jika isi kandungan e-melnya panjang. Aku abaikan sahaja atau labelkan sebagai e-mel sampah.

"Aku tiba-tiba berasa sangat rindu dengan ikan emas itu. Aku rasa, ikan emas itu cuba memberitahu kepadaku, betapa dia sangat sayang kepadaku."

Nampaknya, manusia aneh ini telah mempunyai hubungan istimewa dengan salah seekor ikan emas yang diseksanya. Kejam sekali, apabila aku melabelkan manusia aneh ini sebagai penyeksa ikan emas.

"Aku mula menyedari hakikat ini, selepas ikan emas itu menjadi darah dan dagingku."

Aku tersilap. Hubungan dia dengan ikan emas itu bukan sebagai teman istimewa, tetapi antara manusia dengan makanan.

NOTA: Siri ke-5 Catatan Seorang Pesakit Aneroksia Nervosa, ditulis oleh Amiene Rev pada tahun #### di sebuah lokasi misteri di 'Hofgarten Park, Germany'.