BLOG DUKE AMIENE REV

Khamis, Mac 15, 2007

KITAB: Kelas Kedua Yang Lebih Bergaya dan Berjaya!

Kejayaan berterusan dan semakin baik! Alhamdulillah, malam tadi persembahan semua AJK adalah jauh lebih memukau berbanding kelas pertama. Masalah kebanjiran tutee dan tutor berjaya ditangani dengan sangat baik. Tidak ada lagi jawatankuasa yang tergamam.

Sistem MANDAT yang aku perkenalkan terlaksana dengan baik. Justeru, dengan ini, sekiranya aku melepaskan jawatan aku suatu hari nanti, KITAB akan terlaksana dengan baik.

Penasihat PMP sangat-sangat gembira sehingga mengajak aku dan beberapa orang jawatankuasa makan malam bersama. Namun, semuanya menolak.

Penasihat PMP menghulurkan wang, mula-mula dia memberikan sekitar 30 ringgit kepada aku. Aku ingin menolak, tetapi mulut aku diam. Dalam fikiran aku ketika itu, duit ini bagus untuk sekiranya diberikan kepada para penyelaras tutor yang banyak menghabiskan kredit telefon untuk menyampaikan informasi kepada para tutor.

Senyap-senyap... aku memberikan duit itu kepada penyelaras tutor. Namun, nampaknya masing-masing menolak. Aku katakan, duit itu untuk menjelaskan kredit telefon. Penyelaras Tutor ragu-ragu. Sebenarnya, setiap orang patut dapat RM5. Namun aku rasa, aku tidak perlu menerima duit tersebut. Jadi aku menolak sepenuhnya duit itu kepada para penyelaras tutor.

Apa pun, di situ aku dapat lihat. Objektif tercapai. Salah satu matlamat KITAB adalah untuk menghasilkan mahasiswa yang berjiwa pendidik, yang mengajar atau berkhidmat tanpa mengharapkan wang ringgit. Sikap ahli-ahli jawatankuasa KITAB itu sekali lagi mencerminkan kejayaan Program KITAB.

Malam ini semua orang sangat-sangat gembira! Aku sendiri pun tidak tahu apa lagi yang mahu dikatakan.

Apa pun, cuma kesyukuran yang boleh kuucapkan...

Alhamdulillah. Semoga kejayaan dan rahmat terus mengiringi kami...