BLOG DUKE AMIENE REV

Ahad, Februari 18, 2007

Kisah Cinta SPTIANS: Kisah Cinta Kawan-kawan Aku...

Bagaimana, apa nak jadi dengan SPTIANS. Dulu, budak-budak ni bercinta satu kelas kuliah. Sekarang, masing-masing dah bawa diri. Bila keluar, putus. Putus dan putus lagi. Dulu, tahun kursus aku mencatat bilangan pelajar paling ramai bercinta dengan rakan sekursus.

Hubungan kami semua sangat-sangat erat. Tidak kira Melayu, Cina dan India. Kawan aku berbangsa Cina pernah datang ke rumah aku, pakai kain pelikat, makan nasi dengan tangan, makan budu, makan cencaluk dan belacan. Bila tiba hari lahir aku, kawan-kawan aku yang berlainan bangsa akan beri aku hadiah. Aku juga.

Sekarang, satu demi satu putus. Putus dan putus lagi. Aku tak tahu, kenapa... kenapa aku rasa sangat sedih. Hari ini aku mendapat tahu lagi satu berita yang sama.

Kisah cinta SPTIANS, tidak ada satu pun yang kekal!!!!! Buang masa untuk aku termenung mengingatkan kawan-kawan aku ini, lebih baik aku baca Quran.

Jodoh di tangan Tuhan. Tidak guna, lara... untuk mengenangkan semua ini.

"Nanti, bila kita nak buat
reunion yang seterusnya?"

"Tunggulah bila semua dah kahwin. Seronok. Boleh terus buat Hari Keluarga."

"Bagus juga tu, Amien. Kita tengok siapa yang dapat anak paling ramai."

"Ha! Ha! Kau dengan dia bila nak kahwin? Bertunang jangan lama-lama."

"Dia tengah kumpul duit dulu."

"Ha! Ha!"

Sekarang... tidak ada lagi. Dengan berlakunya perpisahan antara dia dengan dia yang itu, maka berakhirlah kisah cinta SPTIANS. Nampaknya.. begitulah.

Tiba-tiba... aku rasa sangat-sangat sunyi. Lantak kaulah labu!!!