BLOG DUKE AMIENE REV

Selasa, Disember 12, 2006

PETUA UNTUK LELAKI: LELAKI IDAMAN WANITA

ADAKAH ANDA MASIH BERSENDIRIAN DAN BELUM BERPUNYA?
Atau masih tercari-cari pasangan yang sesuai dengan diri anda? Adakah kerana anda kurang tampan menyebabkan anda belum mempunyai teman wanita lagi. Anda tidak perlu menjadi lelaki yang tampan seperti Prince William untuk menjadi lelaki idaman wanita hari ini. Tips berikut mungkin dapat membantu anda untuk menjadikan diri anda sebagai lelaki idaman wanita.

YAKIN DAN PERCAYA PADA DIRI SENDIRI - Kebanyakan wanita menyukai lelaki yang percaya pada diri sendiri. Ciri ini mungkin sebagai bonus kepada lelaki. Untuk itu anda boleh mencuba dengan berdiri di depan cermin dan katakan "Saya adalah seorang yang terbaik" ataupun anda boleh mengeluarkan kalimah-kalimah lain yang membuatkan anda tampil dengan penuh yakin.

HUMOR - Anda jangan terlalu bersikap serius. Lelaki yang sentiasa bersikap serius ini membosankan. Luangkan masa dengan berkumpul dan berseronok di tepi pantai bersama kawan-kawan.

EGO - Wanita tidak suka lelaki yang ego. Oleh yang demikian, anda jangan merasa cemburu dengan kawan-kawan lelaki yang mempunyai ramai teman wanita yang cantik. Cuba lihat dalam diri anda yang menyebabkan anda tidak disukai. Sebenarnya anda juga boleh mempunyai ramai teman di kalangan wanita sekiranya anda pandai menghormati mereka. Selain daripada itu wanita juga sukakan lelaki yang berpengalaman.

BERJAYA -
Wanita tidak suka dengan lelaki yang lemah. Wanita akan gembira apabila temannya seorang yang mempunyai identiti diri dan berjaya. Anda tidak semestinya kaya, cukuplah anda seorang yang berkarisma dan kaya dengan pengetahuan dan pengalaman.

BIJAK - Sesetengah wanita mengatakan lelaki yang pandai adalah seorang yang seksi. Ini memang betul. Anda boleh memakai cermin mata mengikut peredaran zaman agar kelihatan bijak.

ROMANTIK - Apabila berdua-duaan, ucaplah dengan kata-kata yang indah seperti "Aku begitu menyintaimu" sambil menatap wajahnya, matanya dan memegang tangannya.

Kesimpulannya, untuk mencari leiaki yang sesuai dijadikan teman hidup sebaik-baiknya biarlah yang beriman dan ada pegangan agama agar dapat menjadi pelindung kepada keluarganya kelak.