BLOG DUKE AMIENE REV

Selasa, Disember 12, 2006

Formula 7 Herba Untuk Masalah Seksual Lelaki

Punca Mati Pucuk

Mati pucuk, satu masalah lazim dialami, membabitkan kegagalan melakukan hubungan seks yang memuaskan. Masalah lain yang berkait dengan hubungan seks termasuk lemah tenaga batindan masalah pengeluaran air mani, seperti ejakulasi pramatang. Penumpuan kedua-dua minda dan tubuh diperlukan ketika aktiviti seksual.

Sesetengah lelaki mungkin terdedah kepada risiko untuk mengalami permasalahanberkaitan seks, sama ada disebabkan penuaan atau pengaruh persekitaran, seperti tekanan dan keletihan. Faktor pemakanan juga mungkin terbabit.

Gangguan emosi boleh memburukkan lagi masalah mati pucuk, kemurungan, rasa bersalah, rendah diri, tekanan di tempat kerja atau rumah, konflik dalam rumah tangga atau individu lain dan risau mengenai prestasi seksual adalah antara punca lazim, kepada masalah perhubungan seks. Faktor itu menyumbang kepada 10 ke 20 peratus daripada kes mati pucuk.



Horny Goat Weed (Epimedium sagitatum)
Sejenis rumpai air, boleh membantu meningkatkan tenaga seks lelaki, selain memperbaiki masalah mati pucuk. Ia mempunyai kesan kepada testosteron, iaitu merangsang penghasilan sperma dan saraf deria.


Gingko (Gingko Biloba)
Membantu mengendurkan salur darah agar aliran darah dapat ditingkatkan bagi meningkatkan kebolehan mencapai dan mengekalkan ereksi ketika menerima rangsangan seksual.


Ginseng (Panax ginseng)
Menggalakkan aliran darah ke organ pembiakan dan meningkatkan tenaga.


Puncture Vine (Tribulus terrestris)
Memperbaiki mati pucuk dan ketidaksuburan, merangsang pengeluaran hormon dan meningkatkan tenaga seks lelaki.


Muira Puma (Liriosma ovata)
Berfungsi membantu mengekalkan ereksi.


Withania (Withania somnifera)
Baik untuk fungsi saraf yang sihat, sekligus membantu mengatasi mati pucuk akibat kelesuan. Ia juga meningkatkan tenaga seks dan bertindak sebagai tonik untuk melawan tekaan.


Damiana (Turnera diffusa)
Tonik seksual yang membantu meningkatkan kepekaan dan merangsangkan kepuasan seksual.


Formulasi herba yang mengabungkan tujuh jenis herba ini adalah baik untuk diambil setiap hari bagi membantu mengekalkan prestasi kesihatan seksual yang memuaskan.

Selain pengambilan herba yangkhususuntuk mengetasi masalah seksual, gaya hidup sihat juga memainkan peranan penting. Adalah penting supaya individu yang terbabit dengan masalah seksual, terutama akibat tekanan atau keletihan, memikirkan cara yang bersesuaian dan berkesan bagi mengatasi permasalahan ini.

Tinggalkan tekanan di tempat kerja dan jangan difikirkan mengenainya apabilapulang ke rumah. Tumpuan pada suasana di rumah yang lebih menceriakan di mana adanya anak dan isteri untuk bersenda gurau dan berbual.

Sikap terhadap pasangan juga penting. Elemen seperti gurauan, suasana ilik tidur yang romantis, aktiviti bercumbuan sebelum dan selepas melakukan hubungan serta sikap berterus terang dengan pasangan, boleh membantu mengatasi dan meningkatkan prestasi seksual.

Hargai pasangan dan terima dirinya dan diri anda seadanya. Adalah juga digalakkan untuk pasangan suami isteri itu meluangkan waktu untuk berdu-duaan tanpa gangguan anak bagi merapatkan kembali hubungan mereka.

Dipetik dan disusun semula berdasarkan sumber: Citra (Berita Harian) 25 Mei 2006